Van gasland naar groengashub

Nederland had jarenlang een vaste plek op de Europese energiekaart als aardgasland. Na het einde van de gaswinning in Groningen verschuift de aandacht naar een nieuwe rol voor het bestaande gassysteem. Niet langer uitsluitend als drager van fossiel gas, maar steeds vaker als infrastructuur voor groen gas uit mest, afval en organische reststromen. De ambitie…